Pages

Μαθαίνοντας από τα παραδείγματα των άλλων: Clusters και Δίκτυα τουρισμού σε ευρωπαϊκό επίπεδο

"Τα Δίκτυα ως πρόταση τουριστικής βιωσιμότητας & ανάπτυξης" 

Ηράκλειο Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/12/2013, 22:46
Τελευταία ενημέρωση: 19/12/2013, 22:56
Η Ένωση Ιδιοκτητών Ενοικ/νων Διαμερισμάτων και Δωματίων "Φιλοξένια" σε συνεργασία με το Δίκτυο Κρητικής Διαμονής "Κρητική Φιλοξενία", θα πραγματοποιήσουν ημερίδα με θέμα "Τα Δίκτυα ως πρόταση τουριστικής βιωσιμότητας και ανάπτυξης", την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου και ώρα 5:30 το απόγευμα, στο Εμπορικό και Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Ηρακλείου, Κορωναίου 9, αίθουσα Καστελλάκη. Κύριος στόχος της ημερίδας είναι η προώθηση και προβολή του Δικτύου και ανάδειξη της ταυτότητας της Κρήτης ως τουριστικού προορισμού, με οδηγούς την Παράδοση και τον Πολιτισμό.  Προσκεκλημένοι ομιλητές οι κ.κ. Μιχάλης Καθαράκης (διευθυντής του ΚΕΚ του Εμπορικού & Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Ηρακλείου), Αμαλία Ταβλαδωράκη (αναπτυξιακή Ηρακλείου- Τμήμα Ανάπτυξης Υπαίθρου), Μηνάς Λιαπάκης (διευθυντής Eyewide-Internet Marketing Agency), Νίκος Μηλιαράκης (πρόεδρος Δικτύου Οινοποιών), Μανώλης Ζερβάκης (πρόεδρος της Ένωσης «Φιλοξένια»), και Στέλλα Γαλανάκη (διευθύντρια Δικτύου "Κρητική Φιλοξενία").
Η εκδήλωση απευθύνεται στα μέλη της Ένωσης "Φιλοξένια", στα μέλη του Δικτύου Κρητικής Διαμονής "Κρητική Φιλοξενία", σε ιδιοκτήτες μικρών ξενοδοχείων, σε όλες τις συναφείς με τον τουρισμό επιχειρήσεις (εστιατόρια, ταβέρνες, γραφεία ενοικίασης αυτ/των, γραφεία εναλλακτικού τουρισμού κ.λπ.), που σε συνέργεια μαζί μας δύνανται να συμπράξουν για τη διεύρυνση της κοινής προσπάθειας και την περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού με στόχο την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών και προϊόντων.

Αναλυτικά το πρόγραμμα της ημερίδας 
17.30-17.45: Προσέλευση-Εγγραφές
17.45-18.05: «Μαθαίνοντας από τα παραδείγματα των άλλων: Clusters και Δίκτυα τουρισμού σε ευρωπαϊκό επίπεδο»: Δρ. Μιχάλης Καθαράκης, Διευθυντής Κ.Ε.Κ Εμπορικού Επιμελητηρίου Ηρακλείου 
18.05-18.20: «Δίκτυα και συνεργασίες. Προϋπόθεση για μια βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη» Αμαλία Ταβλαδωράκη, Αναπτυξιακή Ηρακλείου, Υπεύθυνη Τμήματος Ανάπτυξης Υπαίθρου 
18.20-18.40: "The digital traveler": Μηνάς Λιαπάκης, Διευθυντής Eyewide - Internet Marketing Agency
18.40-19.00: «Δικτύωση οινοποιών : υποστηρίζοντας τον Κρητικό Αμπελώνα»: Νίκος Μηλιαράκης, Πρόεδρος Δικτύου Οινοποιών Κρήτης
19.00-19.20: «Νέες προκλήσεις και νέες προτάσεις-Βιωσιμότητα μικρών καταλυμάτων»: Μανώλης Ζερβάκης, Πρόεδρος Ένωσης «Φιλοξένια»
19.20-19.35: «Δίκτυο Κρητικής Διαμονής-Αυτοαξιολόγηση» : Στέλλα Γαλανάκη, Διευθύντρια Δικτύου Κρητικής Διαμονής «Κρητική Φιλοξενία»
19.35-20.00: Συζήτηση - παρεμβάσεις
Συντονιστής: Γιάννης Μαρκάκης, Πρόεδρος Δ.Σ. «Κρητική Φιλοξενία»

Λίγα λόγια για τη "Φιλοξένια" 
Τα τελευταία δύο χρόνια μια ομάδα από επιχειρηματίες-μέλη της Ένωσης Ιδιοκτητών Ενοικ/νων Διαμερισμάτων "Φιλοξένια" έχουν ξεκινήσει μια συντονισμένη προσπάθεια αντιμετώπισης του σκληρού ανταγωνισμού και διεξόδου από την κρίση που μαστίζει - και αυτόν - τον κλάδο.
Αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας είναι η δημιουργία του 1ου Δικτύου Διαμονής στην Κρήτη, που, εκτός από τη διαμονή σε ενοικιαζόμενα διαμερίσματα, μικρά ξενοδοχεία, βίλλες κ.ά., θα προσφέρει υπηρεσίες διατροφής, ενημέρωσης, ψυχαγωγίας, μέσω των συνεργαζόμενων με το Δίκτυο Επιχειρήσεων. 
Τον Μάρτιο του 2013, συστήθηκε η αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία με την επωνυμία: Δίκτυο Κρητικής Διαμονής "Κρητική Φιλοξενία". Τα μέλη της δραστηριοποιούνται στο Νομό Ηρακλείου, με τη δεδηλωμένη πρόθεση αλλά και πρακτική δυνατότητα επέκτασης σε όλο το νησί.
Το Δίκτυο με τις ως τώρα δράσεις του αλλά και τις σχεδιαζόμενες, φιλοδοξεί στο άμεσο μέλλον να:
1. προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και στις σύγχρονες τάσεις της αγοράς, προκειμένου να διαφυλάξει την ανταγωνιστικότητα του και να αυξήσει το μερίδιο του στην τουριστική αγορά,
2. συμβάλει στη συνεχή βελτίωση της ποιότητας και τη μεγιστοποίηση της ικανοποίησης του πελάτη,
3. υιοθετήσει σύγχρονες μεθόδους marketing βασισμένες σε  νέες τεχνολογίες προκειμένου να διατηρήσει την επαφή με τους πελάτες όλων των επιχειρήσεων-μελών του Δικτύου και να δημιουργήσει έτσι μια αξιοποιήσιμη βάση δεδομένων,
4. αναπτύξει ένα σύγχρονο, ευέλικτο και αποτελεσματικό δίκτυο πωλήσεων μέσω διαδικτύου,
5. αναδείξει μια νέα μορφή τουρισμού όπου θα συνυπάρχει ο μαζικός τουρισμός μαζί με νέες εναλλακτικές μορφές καταλήγοντας στον τουρισμό εμπειρίας.
Η συγκεκριμένη συλλογική δράση αποτελεί μια καινοτομία στο χώρο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων του τουρισμού.  
Μέσα από αυτό το συνεργατικό σχήμα (cluster), τα οφέλη των επιχειρήσεων-μέλη του Δικτύου που θα προκύψουν είναι:
Η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των τουριστικών επιχειρήσεων της Περιφέρειας του Νομού Ηρακλείου, μέσω και της διαμόρφωσης νέων τουριστικών προϊόντων θεματικού / ειδικού ενδιαφέροντος, με την ταυτόχρονη διατήρηση της πολιτιστικής παράδοσης και κληρονομιάς 
H αναβάθμιση της τεχνογνωσίας των μικρομεσαίων ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. 
Η παροχή ολοκληρωμένων τουριστικών υπηρεσιών (διαμονή, εστίαση, μεταφορά, εκδρομές και λοιπές συναφείς υπηρεσίες) με δομή τουριστικού πακέτου αντιστρόφως ανάλογου προς το «all inclusive» και η συλλογική οργάνωση των επιχειρήσεων καταλυμάτων μικρής και μεσαίας κλίμακας του Νομού Ηρακλείου.
Παράλληλα τα οφέλη που θα προκύψουν για την τοπική κοινωνία που δραστηριοποιούνται οι επιχειρήσεις-μέλη του Δικτύου, θα είναι:
- Η στήριξη της τοπικής παραγωγής και των τοπικών επιχειρήσεων με την προμήθεια αγαθών και την αγορά υπηρεσιών, για τις νέες και διευρυμένες ανάγκες των επιχειρήσεων-μελών.
- Η δημιουργία συνεργειών ανάμεσα στις επιχειρήσεις-μέλη και σε συναφείς τουριστικές επιχειρήσεις, όπως επιχειρήσεις εστίασης με πιστοποιημένη Κρητική διατροφή, τοπικά τουριστικά γραφεία εναλλακτικού τουρισμού και γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων, που θα  οδηγήσει στην ισόρροπη ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας και θα ενδυναμώσει δεσμούς επιχειρηματικής συνεργασίας και αλληλεγγύης σε τοπικό επίπεδο. 
- Η ενθάρρυνση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, που προάγουν την προστασία των φυσικών και ανθρωπογενών πόρων και τη βιώσιμη ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής καθώς αναδεικνύουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματά της.
Κύριος στόχος του Δικτύου η ανάδειξη της Ταυτότητας της Κρήτης, με οδηγούς την Παράδοση και τον Πολιτισμό. Ο στόχος αυτός αναμένεται να επιτευχθεί και με την οικονομική συνδρομή του προγράμματος LEADER +, στο οποίο πρόσφατα εντάχθηκε η πρωτοβουλία του Δικτύου Κρητικής Διαμονής "Κρητική Φιλοξενία".